Okej...

2011-06-20 @ 19:06:47
Den här veckan på sommarjobbet har varit sämst! Förskolelärarna har betett sig som skit mot mig och Diana. Idag var det sista dagen jag stod ut och nu ska jag få byta till en annan förskola.
Första dagen när jag kom dit var ganska okej. Vänliga ansikten kom fram och undrade vem jag var. Den dagen var bra.
Men sen resten av veckan så kändes det helt tvärt emot mina förväntningar. De vuxna ignorerade mig och Diana totalt. De käkade tårta mitt framför våra och barnens ögon, och de frågade aldrig oss om vi ville ha. Men senare så kom en tjej fram och frågade oss om vi ville ha. Jag hade ett barn i knät och då kom det en förskolelärare fram och sa; "Gå upp på loftet! Gå upp på loftet! Hallå!! Gå upp på loftet!!". Och jag trodde hon sa det till barnet i knät och jag tänkte inte på det. Utan hon sa det till mig. Visste hon ens vad jag hette om hon inte kunde säga mitt namn innan hon skrek hallå? På morgonen när jag kom sa de hej och vid bordet undrade dem vad jag gick för skola och för linje och när jag skulle hem sa de hej då. Idag gick de och käkade tårta igen, utan mig och Diana. Jag var helt själv på hela avdelningen med alla barn att ta hand om. Jag satt där så att de såg mig, men ingen brydde sig. Jag kanske inte var så himla intresserad utav tårtan direkt, utan jag tyckte bara det var så respektlöst av de vuxna att göra så mot oss sommarjobbare som knappt tjänar nånting och jobbar samma tider och gör samma uppgifter och får inget tillbaka. Vem gör så? Själva så sitter dem där och klagar på arbetstiderna och går och smuttar på deras äckliga kaffe. Jag blev bara så himla illa berörd när de behandlar oss sådär.
Hur tänker dem egentligen? Tror dom att jag vill komma tillbaka och jobba med såna "fina" arbetskamrater? Jag trodde sommarjobb var en början inför arbetslivet då det är viktigt att visa vart skåpet ska stå. Snarare bör de vara trevliga och positiva mot oss som snart kliver in där. Men icke. De förlorar på det. Jag kommer aldrig någonsin sätta min fot på en förskola längre. För de har gett mig dåliga signaler om hur en dag på jobbet ser ut. To bad!
Nu riktar jag inte all min kritik mot alla vuxna utan det var bara mot några, och de fick känna på det idag när min mamma hade ringt till deras rektor och sagt allt. Nu kommer jag redan imorgon byta till en annan förskola och jobba där den här veckan och två dagar nästa vecka.
Det känns mycket bra nu när de vet vad de har gjort för fel och att jag inte ska vara där längre. Dock så kommer jag sakna vissa vuxna och barnen såklart, men whatever. Nu ska jag inte behöva klaga mer.
Tvungen att skriva av mig mina aggresioner.
Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback