Envis mormor?

2010-02-24 @ 21:10:04
Hahah skönaste mormoren jag har! Jag och mamma ska ju till Göteborg imorgon. Sen då imorse så ringde hon mamma och sa att hon verkligen ville följa med oss ner dit. Hon bad och nästan tog för givet att hon tillslut fick följa med oss, så hon gick och packade väskan. Men jag och mamma tvekade väldigt mycket. Men sen så var hon så glad att hon fick följa med oss till Göteborg. Men sen så krånglade det sig med att hon skulle följa med och då blev jag och mamma jätte glada över att det inte fungerade. Så då ringde vi henne och sa att det inte gick så bra om vart hon skulle bo. Men då var hon så envis så att hon sa att hon ville sova i Michels (min bror) lägenhet som står tom. Där kunde hon bo ensam i 2 nätter under en taklampa som fungerar. Hon sa också att hon absolut inte skulle störa oss eller så. Men jag och mamma acceptera inte att hon skulle sova själv i en tom lägenhet. Så hon övertalade Michel att få sova där, och han gick med på det. Sen gick hon till haga och köpte risifrutti och allt möjligt som hon skulle ha som matförråd i sin tomma lägenhet. Hon var jäättteeee glad att hon fick följa med oss. Men för mig och mamma så kändes det som botten. Usch vad hon förstör.
Men! Vi skulle ta med Michels förstärkare som tar upp hela baksätet i bilen, och den var så tung så att det inte gick att rubba den åt sidan. Så då så vart vi jätte glada jag och mor min! Men mormor tänkte ju tvärt om när hon fick reda på detta. Men sen efter en stund så ringde hon upp oss och sa att hon kunde följa med iallafall... Hon hade fixat bussbiljett ner till Göteborg. NEEEEEEEEJ tänkte vi... Då började vi demostrera mot stackars mormor som så gärna ville följa med oss dit. Då sa hon att hon fick ta och packa upp resväskan och slänga all mat som hon hade skaffat till sig. Då vart hon jätte ledsen.  Sen sa hon att hon skämta om att hon hade bokat bussbiljett dit. Då skratta hon och sa jaja, jag får väl sitta hemma och laga byxor och kolla vinter os här i min lilla lya med morfar.
Haha stackars envisa mormor. Men nu fick VI, jag och mamma som vi ville iallafall. YES!

Kommentarer

Postat av: Mikaela

haha! Men Julia då! Det hade väll inte spelat ngn roll om inte din mormor följde med, tänk om det hade varit hela släkten;s Aja! Hoppas du hade/har det kul i Göteborg! Hoppas bara inte din mormor kollar in din blogg och ser allt du skrivit...



Kram!

2010-02-25 @ 00:38:09
URL: http://miccasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback